lördag 6 mars 2010

argument för helande...

argument för helande...

jag har valt ut en lärare i helande ...författaren är T L Osborne boken heter Bibliskt helande

den läser jag in på stilla stunder ... när så behövs ...varför jag citerar bibel texter på nätet är för att jag förstått hans grundprincip om Ordets sådd ...


jag citerar ur bibliskt helande

sid 8
När du läser dessa sidor , försök inte bygga upp din tro .Försök inte att bli helad . Bara läs och lär och fundera i glädje över dessa resultat . De kommer att göra sitt verk i ditt liv . En bonde försöker inte att få säden att växa . Han sår säden i den goda jorden . Utsädet växer av sig självt . Jesus sade : Säden är Guds ord ( luk 8:11 ) .
Han är det levande ordet - Sanningen som sätter dig fri . Bara läs och när sanningssådden kommer ner i ditt livs jord , skördar du helande som resultat

De mirakler och under som jag har bevittnat under så många år , har inte ägt rum på grund av speciella böner eller speciell smörjelse , utan därför att Guds ords säd har såtts in i människors hjärtan .Guds liv i Hans ords säd producerar helandeunder i människors liv

sid 11
Under mer än ett halvt sekel av massevangelisation i nästan 80 nationer .delade Daisy och jag evangeliet tillsammans och bad för hundratusentals människor som sökte helande från sina sjukdomar .
Vi såg vartenda mirakel man kan tänka sig , inklusive döda som uppstod och spetälska som blev friska genom Guds kraft och kärlek

citat slut ur boken Bibliskt Helande av T L Osborne


Det tar ovanligt mycket tid att personligen undervisa vad han skriver om helande ...

så därför har jag valt bort denna arbetsmetod inom Celeste .... utan du får själv köpa boken ...

och läsa den i eget hem ...och tacka sedan läkarvetenskapen för alla dess framsteg ...

Bygg upp ditt sinne med Guds Ord ... och förakta ej läkaren

ta emot dessa visa ord från Syraks Vishet

http://runeberg.org/apokryf/0124.html

syrak kap 37:27 - 38 :23
Min son, pröva under ditt leverne vad du tål,ocn lägg märke till vad som är dig skadligt, och avhåll dig från sådant.Ty vad som helst är ej nyttigt för vem som helst,och vem som helst finner sig icke väl av vad som helst.

Var aldrig omåttlig i någon njutning,och var ej glupsk, när det bjudes på läckerheter.
Ty mycket mat vållar ohälsa, och omåttlighet leder ända till dödlig sjukdom.
För omåttlighets skull hava många mist livet,men den som tager sig i akt,han förlänger sitt liv.

38 KAPITLET.
Läkekonstens höghet. Sorg över döda.
Frihet ifrån grövre sysslor nödvändigför att vinna visheten.


Visa läkaren tillbörlig heder, ty du kan komma att behöva honom;också honom har ju Herren skapat.
Ja, från den Högste kommer läkedomen,och av konungen får läkaren mottaga skänker.
Läkarens konst upplyfter hans huvud,och bland stormän är han hedrad.

Herren har låtit jorden frambringa läkemedel,och den som är förståndig föraktar dem icke.
Gjordes icke vattnet sött genom ett stycke trä,för att hans makt skulle bliva känd?
Och han själv har förlänat människor insikt, .för att han skulle bliva förhärligad genom de underbara ting han har skapat.
Genom dem skaffar läkaren bot och tager bort den sjukes plåga;salvoberedaren tillreder genom dem en konstmässig blandning.
Ja, Guds verk taga aldrig slut,och från honom kommer välsignelse över hela jorden.


Min son, om du bliver sjuk,så var icke försumlig,utan bed till Herren, så skall han göra dig frisk igen.
Avhåll dig ifrån felsteg, och bevara dina händer ostraffliga,och rena ditt hjärta från allt slags synd.

Frambär välluktande offer och åminnelseoffer av fint mjöl,och låt din offergåva vara fet,likasom vore det ute med dig.Men jämväl för läkaren må du lämna rum,och håll honom ej på avstånd,ty också honom behöver du.

Understundom ligger ock en god utgång i läkarnas händer;ty också de bedja till Herren att han skall hjälpa dem att skaffa lindring och bot till den sjukes vederfående. Den som syndar mot sin Skapare,han falle i läkarehänder!

Min son, när någon är död, så fäll tårar över honom,och stäm upp en klagosång, så som det höves under djup sorg.Sköt om hans döda kropp, såsom honom tillkommer,och anse ej hans begravning såsom något likgiltigt.

Bitter vare din klagan och heta dina tårar;sörj honom, såsom han förtjänar,en dag eller två, för att undgå förtal,och låt sedan trösta dig i sorgen.
Ty av sorg kommer död, och hjärtesorg bryter ned livskraften.I hemsökelsens tid giver ej heller sorgen vika,och fattig mans liv tär på sinnet.

Överlämna dig icke åt sorgen; slå den ifrån dig, och tänk på änden.
Förgät icke detta, ty en död vänder aldrig åter;honom gagnar du icke, men väl skadar du dig själv.

Betänk, att såsom det har gått honom, så skall det ock gå dig:» I går mig, och i dag dig.»
När den döde har kommit till ro, må du ock låta hans minne hava ro;och låt trösta dig över honom,då nu hans ande har flytt.

slut citat från
http://runeberg.org/apokryf/0125.html


...

jag personligen har valt sabbattsdag i eget hem som förebyggande hälsovård ..
och jag följer 1 mosebokens råd.....vila + ät också frukt och grönsaker

1 mose 1
11. Och Gud sade: »Frambringe jorden grönska, fröbärande örter och fruktträd, som efter sina arter bära frukt, vari de hava sitt frö, på jorden.» Och det skedde så;
12. jorden frambragte grönska, fröbärande örter, efter deras arter, och träd som efter sina arter buro frukt, vari de hade sitt frö. Och Gud såg att det var gott.
13. Och det vart afton, och det vart morgon, den tredje dagen.

29. Och Gud sade: »Se, jag giver eder alla fröbärande örter på hela jorden och alla träd med fröbärande trädfrukt; detta skolen I hava till föda.
30. Men åt alla djur på jorden och åt alla fåglar under himmelen och åt allt som krälar på jorden, vad som i sig har en levande själ, åt dessa giver jag alla gröna örter till föda.» Och det skedde så.
31. Och Gud såg på allt som han hade gjort, och se, det var mycket gott. Och det vart afton, och det vart morgon, den sjätte dagen.

1 mose 2
1. Så blevo nu himmelen och jorden fullbordade med hela sin härskara.
2. Och Gud fullbordade på sjunde dagen det verk som han hade gjort; och han vilade på sjunde dagen från allt det verk som han hade gjort.
3. Och Gud välsignade den sjunde dagen och helgade den, därför att han på den dagen vilade från allt sitt verk, det som Gud hade gjort, när han skapade.

1 mose9
1. Och Gud välsignade Noa och hans söner och sade till dem: »Varen fruktsamma och föröken eder, och uppfyllen jorden.
2. Och må fruktan och förskräckelse för eder komma över alla djur på jorden och alla fåglar under himmelen; jämte allt som krälar på marken och alla fiskar i havet vare de givna i eder hand.
3. Allt som rör sig och har liv skolen I hava till föda; såsom jag har givit eder gröna örter, så giver jag eder allt detta.
4. Kött som har i sig sin själ, det är sitt blod, skolen I dock icke äta.
5. Men edert eget blod, vari eder själ är, skall jag utkräva. Jag skall utkräva det av vilket djur det vara må. Jag skall ock av den ena människan utkräva den andres själ;
6. den som utgjuter människoblod, hans blod skall av människor bliva utgjutet, ty Gud har gjort människan till sin avbild.
7. Och varen I fruktsamma och föröken eder; växen till på jorden och föröken eder på den.»

....


för mig är bibeln helig så jag underordnar mig de råd som bibeln påbjuder

varje morgon innan jag går till jobbet tar jag min fru i famn och ber så här Tack Fader i Jesu namn att vi får vara friska Amen
Tack Fader i Jesu namn låt den Helige Anden alltid vara med oss i våra tankar Amen

Ta du också din fru i din famn ... hälsa kan alla be om även de som ej är troende ...
och Osbornes bok ..Bibliskt Helande kan också alla läsa som ej är troende ...

mer egna tankar
A
http://gudstjanst.blogspot.com/2009/07/vi-vill-komma-och-tillbe-dig-i-jesu.html?showComment=1247998445189#c269412616136696245
B
Till allt Guds folk..Välsignelsen i Jesus Kristus är överväldigande verkligen överväldigande...jag menar Nåden..

C
http://gudstjanst.blogspot.com/2009/04/70101.html


boken från Vingården

http://www.vingarden.org/Nad_som.htm

Här kommer citat som handlar om helande...dessa tankeprinciper som författarna beskriver...har ställt mitt förstånd på ända
A
http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250763001599#c1814871761910671811
B
http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250762790954#c6429971110411206421
C
http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250760739490#c5286390276783734810
D
http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250156905714#c1117794881766502119


så i min drömförsamling vill jag gärna att dessa principer praktiseras

http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250156227597#c207884540622571195

man måste ju tänka tanken först hur man vill ha det dvs en byggnadsritning som man sedan följer



Jesaja 32:17. Och rättfärdighetens frukt skall vara frid och rättfärdighetens vinning vara ro med trygghet till evig tid.


Ny avdelning

TRO OCH ...INTE.... TVIVLA. ... varför

citat ur boken Tro som förflyttar berg av Jos .D . Mattson Boze

citat börjar:
..En dag blev hon kallad att bedja för en gammal kvinna ,som hade starr på ögonen .
.....men sjukdomen släppte ej sitt tag.
Hon gick då hem och bad till Gud ,och hon frågade Gud :
Varför lämnar icke sjukdomen denna kvinna , då jag har befallt den i ditt namn att lämna hennes kropp?
Herrens gode helige Ande var där och undervisade henne och sade till henne :

Jag vet ,attdu har myndighet att driva ut denna sjukdom ,dessa onda andar som vilja plåga denna kvinna , fienden vet att du har den makten , och du vet det själv genom Guds Ord .

Men fienden väntar för att se , om du med bestämdhet och intensitet vill stå för din befogenhet utan att tvivla.
Om du så gör ,kommer han att vika

Den unga systern förstod saken . Hon gick tillbaka och bjöd sjukdomen att vika ,hon kallade den vid namn och befallde den att att släppa sitt tag . Hon gjorde bruk av den makt ,som var henne given

Det är onödigt att säga ,att kvinnan blev frisk

slut citat ur boken Tro som förflyttar berg av Boze



Jag var på Livets ord vårseminarium 13-16 maj 2010 och då sa Anden jag skulle gå till second hand och köpa böcker
inte trodde jag att när han manade mig köpa Boze för 10 kr ..att det skulle innehålla sånt guld

ännu mer förvånad blev jag när Anden manade mig köpa Livet med den helige Ande av Phil Pringle också den fick jag för 50 kr.

Nu sa Anden... att Phils bok... använd som studiebok inom Celeste...
dvs Phil är lärare inom ämnet Andens gåvor
och när vi samlas då följer vi de principer Phil undervisar om ...alltså ni som är med i Celeste köp boken ..studera den fram och tillbaka ...så praktiserar vi Phils lärdomar i mötena ... väl mött


Nu blir det spännande.. Anden sa besök Märsta .. Christopher Alam är där.. så då gjorde jag det
köp Alams böcker och studera ...bok 1 Allting är möjligt .. bok 2 Där min skatt är




min slutsats
Helig Ande vad ska jag göra .. ska jag fråga om tex en blind är framför mig som vill bli botad
Vänta in min instruktion ..och tala ut den ... du behöver inte tro ..jag..Jesus ..tror för dig...det är nåd om Jag geom min Ande uppenbarar mig för dig och låter dig vara ett kärl till befrielse för andra ...med andra ord
100 % Jesus och 0% jag ..dvs jag och mina tankar måste jag förneka ..jag ska bara vänta in Helig Andes ingivelse ...veta att det är Helig Ande och när jag är säker tala ut denna ingivelse utan att lägga till något

dvs Helig Ande i Jesu namn verkställer i nuet de befallningar Jesus Kristus ger... jag skall bara sklija mellan min andes tankar och helig Andes tankar... vilket är nog så svårt ..hittills har Anden bara sagt läs den och den boken.. besök den och den platsen .. och att läsa olika böcker är ju inte någon risk ....och besöka platser är ju också tämligen riskfritt

Anden sa .. läs Wigglesworth .. Vingårdens förlag
..boken ..
Tro som övervinner ... extra predikningar

så då gjorde jag det ... jag var i lovsång i hela 3 dagar och i stillhet för få ner min tankeverksamhet

det Alam skriver är guld . ..jag blev så glad att Anden manade mig att besöka Alam i Märsta pingst
nu fick jag en egen uppfattning om Alam ... det blev sedan så levande det han beskrev..Helig Ande genom Alam har nästan gjort allt i mirakler utom att förmera bröd ... han vet ...verkligen VET ..vad han pratar om

jag citerar ur boken
Allting är möjligt


jag citerar ur boken
Där din skatt är

helt revolutionerande tankar men ack så tidsbesparande
nu vet man när ett kristet möte går in på fel spår och Andens närvaro uteblir


inlägg  från bloggar  jag skrivit  dessa  inlägg  som svar

testa den här varianten tänk tyst Jesus Jesus Jesus i 5 minuter se vad som händer … Jesusnamnet..andliga kraft .. är något mycket högre än lagens instruktioner .. jag åkallar Jesus på detta sätt varje dag sedan kommer man att nynna lovsång med med jesus i tankarna




Här kommer citat som handlar om helande…dessa tankeprinciper som författarna beskriver…har ställt mitt förstånd på ända

här ser man Jesusnamnet kontra lagens effektivitet ..därför visar jag det

a
http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250763001599#c1814871761910671811


b
http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250762790954#c6429971110411206421










...
...
...
....

3 kommentarer:

Teofilus sa...

mm

Teofilus sa...

mm

Teofilus sa...

testa den här varianten tänk tyst Jesus Jesus Jesus i 5 minuter se vad som händer … Jesusnamnet..andliga kraft .. är något mycket högre än lagens instruktioner .. jag åkallar Jesus på detta sätt varje dag sedan kommer man att nynna lovsång med med jesus i tankarna

Här kommer citat som handlar om helande…dessa tankeprinciper som författarna beskriver…har ställt mitt förstånd på ända
här ser man Jesusnamnet kontra lagens effektivitet ..därför visar jag det

a

http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250763001599#c1814871761910671811
b

http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250762790954#c6429971110411206421