torsdag 3 september 2009

911

KORRIGERING




korrigering ... juni 2011 Celeste har upphört ... men det är så svårt att ändra i gamla texter så då får det stå kvar alltså Celeste har upphört juni 2011 ... det enda jag gör är skriva om andliga saker sedan får vem som helst läsa


alltså Celeste har upphört juni 2011 .. jag gjorde ett försök att driva Celeste som grupp men var inte uppgiften vuxen att ta hand om människor på distans det blev rörigt minst sagt ... det tog alldeles för lång tid ..jag insåg att jag måste ha pastorsutbildning ... i annat fall sker rent godtycke ...











läs mer hur jag lärde mig rena samvetet genom budorden och lärde mig förnimma Anden när Anden påminde mig om synder jag gjort läs igenom dessa texter först så att du får en översikt om ämnet .
jag har satt ihop dessa citat på ett personligt sätt för att hjälpa dig på distans via datorn lättast printa ut och ha vid nattduksbordet ta den tid det tar

http://vardagsreligion.blogspot.com/2009/09/911.html?showComment=1251972262294#c2078239742561155027








...

läs igenom detta det jag skriver om Celeste

http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250072010901#c9025264478989530439



läs sedan igenom kommentarerna

här ..Att jag ber er sätta upp tio guds bud i hemmet är en orginell lösning på ett svårt problem ...folk troende nästan utan undantag blir fruktansvärt vreda om de blir avslöjade i sina synder ....forts

VI VILL JU FÖRSTÅ-----DÄRFÖR GÖRS DENNA LEKTION MYCKET DJUP----DÄRFÖR LÄS IGENOM ALLA ALLA VITTNESBÖRD PÅ DENNA LEKTION
dvs http:// --adresserna som är utvalda---EGENTLIGEN
a
http://www.tidenstecken.se/dem0.htm
b
http://www.tidenstecken.se/demvicto.htm
c
http://www.tidenstecken.se/fisher.htm
d
http://www.tidenstecken.se/dembh.htm
e
http://www.tidenstecken.se/demnyck.htm
f
http://www.tidenstecken.se/under.htm
g
http://www.tidenstecken.se/undhaille.htm
h
http://www.tidenstecken.se/demyc.htm
i
http://www.tidenstecken.se/demnepal.htm
j
http://www.tidenstecken.se/demps.htm
k
http://www.tidenstecken.se/demrws.htm
l
http://www.tidenstecken.se/demmadag.htm
m
http://www.tidenstecken.se/demlindb.htm

du ser inget att leka med

n

http://www.tidenstecken.se/demvicto.htm


....
För mig är Jesus absolut den enda vägen till Gud ..varken mer eller mindre ...

tillbaka

nu skriver jag om Jesu blods kraft ...

http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250155377349#c7018917908075099007

läs igenom nogrannt och därefter ni inom Celeste ... jag är rädd om er själsliga hälsa
så kommer vår grupp att må väldigt bra för jag mår väldigt bra ... för jag följer själv de råd jag ber er följa
dvs tio bud ..vilodag ...lovsång ...nu kan jag stå för dessa i min grupp ...livet ut .. dessa tio budord är den enda styrningen ni får från mig ... ni printar ut sedan är det upp till er själva att ta itu med era dolda synder .... följ då min mall med vilodagen + tio bud ord på dörrposten så kommer allt att gå väldigt bra ...
så alla nya i Celeste

Jag går rakt på sak ..och jag tycker om enkelhet och självständighet

Förbund.. 1....Lagen ..Tio bud ..printa ut lagen ..
http://runeberg.org/bibeln/02_20.html

..det är Guds vilja ..vill du ingå förbund med Guds tankar...läs igenom

Förbund 2
Syndernas förlåtelse genom Jesu blod...det går vi igenom gemensamt när vi träffas..printa ut ..läs igenom
http://vardagsreligion.blogspot.com/2009/09/911.html

så här enkelt vill jag arbeta inom min grupp Celeste ...för jag jobbar gratis och själavård tar tid och det är känsligt att påtala synder ...här kommer lite slutord

A
http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1249506050244#c7280758469515418808

B
http://jesusinbjudan.blogspot.com/2009/08/jesus-blodhar-du-tankar-du-vill-bli-av.html?showComment=1250766025124#c8816414098372164502

Predikaren 7:19. Det är bäst att du håller fast vid det ena, utan att ändå släppa det andra; ty den som fruktar Gud finner en utväg ur allt detta....detta är min väg jag går och lär ut ...hitta du din väg....Lycka till.....

sedan besöker man som gäst andra religiösa uppfattningar ... var då diplomatisk ...är mitt råd
....
...

....



...

9 kommentarer:

Teofilus sa...

Att jag ber er sätta upp tio guds bud i hemmet är en orginell lösning på ett svårt problem ...folk troende nästan utan undantag blir fruktansvärt vreda om de blir avslöjade i sina synder ...

det är verkligen otrevligt och en av mina svagaste punkter i Celeste ... om du vill lyssna på din medmänniskas synder så är det upp till dig ...men jag har efter flera själavårdssamtal där synder ventileras kommit fram till att lördagen som vilodag där Anden i stillhet i dina tankar undervisar dig är en fredlig metod ..den absolut största fördelen ingen behöver veta om dina synder ..Andens närvaro omvandlar dig och vips en dag är du fri ...nu är det för dig väldigt lätt att komma in i gruppen utan att spela en fasad ...för spelar man fasad så gör detta dubbelspel att vredesenergin samlas i kroppen
Anden har alltså löst ditt syndaproblem utan att någon annan vet om det ..det är verkligen en trygg metod ..och speciellt när nya troende kommer in i Celeste ..många söker riktig befrielse från ockulta sammanhang ..det är de som söker befrielse ..Svensson som mår bra har inget behov av omedelbar befrielse....


Teofilus sa...
och det är bättre att veta sanningen även om den är brutal och nu vänder jag mig de som har ockulta erfarenheter ..de ber jag läsa boken Ur Satans grepp av Doreen Irvine


och jag ber individuellt nya att läsa vittnesbörd beroende vad personer söker befrielse för

så jag tar ej del av dina synder
ex avgudadyrkan

utan du får helt enkelt läsa böcker jag valt av en som suttit fast i det du beskriver för mig

bara de som behöver får läsa vissa böcker

för det är brutala sanna verkligheter som beskrivs i böckerna och jag har märkt att dessa texter gör att man vaknar upp och ser faran och omvänder sig

Teofilus sa...

Jag har nu beslutat mig en gång för alla jag vill ej mer hålla på med hotfulla omvändelser

jag vill leva i friden och endast friden ...

men en sak kan jag ge dig en bok
som beskriver din situation
och det skrivna personliga vittnesbördet är oerhört stark
i boken Ur Satans grepp av Doreen Irvine

jag har även andra böcker om människor som blivit befriade

lättast är att ha på lovsång där Jesus nämns hela tiden medan man läser

det blir så att säga balans

för den absolut brutala sanningen är mörker och ljus blir en kollosal vredesfull konflikt..i början kunde jag ej förstå dessa hotfulla beteenden av människor som i övrigt var snälla ..men vilseleds man in i andevärlden ..jag har hört rykten att människor kort och gott de dör av fruktan det var ren nåd att Doreen överlevde

Teofilus sa...

BUDORDEN VID MIN YTTERDÖRR

SÅ NÄR JAG GÅR UT UR BOSTADEN KAN JAG MED ETT

ÖGA SE PÅ BUDORDEN

VISHETEN DEN HELIGE ANDEN PÅMINNER MIG FÖRSYNT OCH

KÄRLEKSFULLT KORRIGERAR MIG I TANKARNA


..detta var kampen i samvetet och kampen var helig andes tankar som inte lämnade mig när jag satt fast i synden dvs NÅDEN för jag ville bli fri men kunde inte

jag hade ingen aning om att helig ande arbetade på detta finurliga sätt först påminner sedan tar bort påminnelsen

jag visste inte bekänn så blir du löst


DVS DET ÄR PÅMINNAREN HELIG ANDE som påminner om synder det är ej Satan som påminner


och när helig ande påminnt och du förnimmer syndatanken då vill helig ande att du säger samma sak dvs bekänner och när du bekänner och överger utplånas syndatanken

Gud straffar dig inte

men om jag bekännt i församlingen hade jag blivit illa ansedd det har andra som också suttit fast men haft en fasad

de blev mobbade så då är bikten ej lätt nej den är verkligen inte lätt....


därför gott folk så ger jag er den väg som ledde till min befrielse utan att jag behövde tappa ansiktet i församlingen ..



jag satte tio budord på dörrposten + lördag till vilodag i eget hem..... och efter ett år blev jag fri och då kom glädjen att det var så här enkelt som Mangs beskriver

Frank Mangs Högst personligt 2

skriv upp de synder du vill bli av med


citat börjar

.......Är du villig att ge upp den njutning, du finner i den synden ?


Även den njutning ,som ligger enbart i tanken och fantasin.



Är du villig att låta Gud ta hand om din vilja och vända den åt rätt håll

- Det vill jag......


............



........... Nu skall du bara tacka Gud för att du får ge upp din synd och i utbyte ta emot Guds övernaturliga frid och hans fullkomliga glädje..........



.........Ty synden finns i tiotusen olka variationer. Och alla har de ett gemensamt : De bedrövar Guds helige Ande -de hämmar det andliga livet . De verkar så , att frälsningen INTE får vara vad den verkligen är: en fri och helig funktion av det övernaturliga livet.........




.......ta papper och penna och söka en vrå , där du kan vara alldeles för dig själv. Bliv stilla och absolut ärlig mot både dig själv och din Gud.......


citat slutar

Teofilus sa...

Teofilus sa...
Du som läser var välsignad i allt du gör

kom ihåg allt är frivilligt

Jag har valt detta arbetssätt för det har visat sig fungera synnerligen praktiskt alltså tio bud + lördag


TEOFILUS sa...
SÄTT BUDEN PÅ DÖRRPOSTEN



JESUS FÖRLÅT MIG MINA SYNDER ---- DU VET ALLT ---- JAG VILL KÄNNA DEN HELIGE ANDEN I JESU KRISTI NAMN FÖRLÅT MIG


ROM 10:9 Ty om du med din mun bekänner---- Jesus vara Herre----- och i ditt hjärta tror------


att Gud har uppväckt honom från de döda,-------- då bliver du frälst




.ROM 10:10 Ty genom hjärtats tro bliver man rättfärdig-------, och genom munnens bekännelse bliver man frälst.


vänta ----- in närvaron ------


vänta in tankeingivelsen ------


Den Helige Anden vittnar med din ande ---



skriv ner de tankar du får ----- njut av kärlekskänslan-----


en börda har släppt ----- du
har fått dina synder förlåtna genom jesu blod

JESUS KRISTUS I SANNING DIN NÄRVARO ÄR I ORDET



KONTAKT MED VISHETEN DEN HELIGE ANDEN GUDS ANDE


OM DU SKRIVER ETT BREV TILL DIN VÄN
SÅ SKRIVER DU NER DINA TANKAR

VAD NI SKA GÖRA IHOP ingen avbryter dig dvs monolog


OM DU TALAR MED DEN HELIGE ANDE ÄR DET SOM DU TALAR I TELEFON MED DIN VÄN
DU HÖR DIN VÄNS RÖST DU O DIN VÄN HAR EN DIALOG

EN LEVANDE DIALOG----
NI BESTÄMMER SAMTALAR OM OLIKA SAKER

NI KOMMER ÖVERENS OM OLIKA SAKER

NI GLÄDS ÖVER VISSA SAKER---- VAD

NI SKA GÖRA IHOP TILLSAMMANS

NI BEDRÖVAS ÖVER VISSA SAKER ---- VAD NI INTE SKA GÖRA IHOP TILLSAMMANS

DETTA SAMTAL MED DEN HELIGE ANDE
INNEBÄR FRÅN DIN SIDA ETT TYST LYSSNANDE

SÅ ATT DU FÖRNIMMER DE TANKAR DEN HELIGE ANDE VILL MEDDELA DIG

lättast via skriften all skrift som ÄR ingiven av helig ande

DETTA ÄR DEN STORA SKILLNADEN
BREVET ELLER TELEFONSAMTAL I NUET

DEN HELIGE ANDE HAR ANDLIGA LAGAR VI LÅTER SKRIFTEN FÖRKLARA



HJÄLP TILL SJÄLVHJÄLP


MEN SÄG FÖRST

JESUS KRISTUS I SANNING


DIN NÄRVARO BEHÖVER JAG KÄNNA


JESUS KRISTUS


FÖRLÅT MIG MINA SYNDER

FÖRLÅT MIG OM JAG GJORT MIN NÄSTA ILLA

FÖRLÅT MIG KÄRE JESUS


OM DU VERKLIGEN ÅNGRAR DIG

MED EN SORG EFTER GUDS VILJA

HJÄLP MIG HÅLLA BUDET --

-ALLT FÖRMÅR JAG

I DEN HELIGE ANDE SOM GER MIG KRAFT

SOM ÄR BUDEN--

-SOM ÄR KÄRLEKSLAGAR---

--DÅ FLÖDAR HELIG ANDE---

-Du känner en kärleksnärvaro inom dig --tänk vad enkelt


DETTA LÄTTAST GÖRA SJÄLV


varför du måste vara 100 % sanningsenlig


och vara 100 % sann i sina synder går icke i grupp --

-det låser sig--det vet alla som försökt ----

människan är som ett skyggt rådjur -

--det tar mycket lång tid för människor att öppna sig för varandra



och sina svaga punkter----vill människan ej offentliggöra



sina riktigt svaga punkter ---kommer ej upp i ljuset---



men i ljuset av helig andes ord skingras mörkret --





-det är min erfarenhet som jag vill dela med mig till dig



I SIN KAMMARE MED STÄNGD DÖRR

Teofilus sa...

ordspråksboken 1:23 Vänden om och akten på min tillrättavisning; --


-DVS KÄRLEKSBUDEN

se, då skall jag låta min ande flöda för eder jag skall låta eder förnimma mina ord.

Teofilus sa...

HJÄLP MIG HÅLLA BUDET ---ALLT FÖRMÅR JAG I DEN HELIGE ANDE SOM GER MIG KRAFT

SKRIV NER DE SYNDER DU PÅMINNS OM NÄR DU NU LÄSER BUDORDEN ---



VAR TOTALT ÄRLIG


det är därför jag gjort mellan rum att skriva på


dessa citat parafraser hämtas ur 2 moseboken kap 20
5 moseboken kap 4-6
ordspråksboken 1:23
aposlag 2:38

läs igenom dessa texter först så att du får en översikt om ämnet ..jag vänder mig nu till totalt nya i tron jag vill ej gå in på en annas herdes revir ...
och jag vänder mig till de som vill bli medlemmar i Celeste
och de som ej har församlingstillhörighet

jag har satt ihop dessa citat på ett personligt sätt för att hjälpa dig på distans via datorn

lättast printa ut och ha vid nattduksbordet ta den tid det tar

TEOFILUS sa...
2 mos 20:
1 De tio budorden. Folkets förfäran. Lagen om altaret.


1 Och Gud talade alla dessa ord och sade:
2 Jag är HERREN, din Gud, som har fört dig ut ur Egyptens land, ur träldomshuset.
3 Du skall inga andra gudar hava jämte mig.

ord 1:23 Vänden om och akten på min tillrättavisning; se, då skall jag låta min ande flöda för eder jag skall låta eder förnimma mina ord.


HJÄLP MIG HÅLLA BUDET ---ALLT FÖRMÅR JAG I DEN HELIGE ANDE SOM GER MIG KRAFT


apl 2:38 Petrus svarade dem: "Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande.

Teofilus sa...

20:4 Du skall icke göra dig något beläte eller någon bild, vare sig av det som är uppe i himmelen, eller av det som är nere på jorden, eller av det som är i vattnet under jorden.


ord 1:23 Vänden om och akten på min tillrättavisning; se, då skall jag låta min ande flöda för eder jag skall låta eder förnimma mina ord..


HJÄLP MIG HÅLLA BUDET ---ALLT FÖRMÅR JAG I DEN HELIGE ANDE SOM GER MIG KRAFT


apl 2:38 Petrus svarade dem: "Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande.




20:5 Du skall icke tillbedja sådana, ej heller tjäna dem; ty jag, HERREN, din Gud, är en nitälskande Gud, som hemsöker fädernas missgärning på barn och efterkommande i tredje och fjärde led, när man hatar mig,


1:23 Vänden om och akten på min tillrättavisning; se, då skall jag låta min ande flöda för eder jag skall låta eder förnimma mina ord.


HJÄLP MIG HÅLLA BUDET ---ALLT FÖRMÅR JAG I DEN HELIGE ANDE SOM GER MIG KRAFT

apl 2:38 Petrus svarade dem: "Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande.


20:6 men som gör nåd med tusenden, när man älskar mig och håller mina bud.

DVS DU HÖÖÖÖR ANDEN
KÄÄÄÄNNER KÄRLEKSNÄRVARON i ditt inre



20:7 Du skall icke missbruka HERRENS, din Guds, namn, ty HERREN skall icke låta den bliva ostraffad, som missbrukar hans namn.

1:23 Vänden om och akten på min tillrättavisning; se, då skall jag låta min ande flöda för eder jag skall låta eder förnimma mina ord.


HJÄLP MIG HÅLLA BUDET ---ALLT FÖRMÅR JAG I DEN HELIGE ANDE SOM GER MIG KRAFT


2:38 Petrus svarade dem: "Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande.




20:8 Tänk på sabbatsdagen, så att du helgar den.

1:23 Vänden om och akten på min tillrättavisning; se, då skall jag låta min ande flöda för eder jag skall låta eder förnimma mina ord.

HJÄLP MIG HÅLLA BUDET ---ALLT FÖRMÅR JAG I DEN HELIGE ANDE SOM GER MIG KRAFT


2:38 Petrus svarade dem: "Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande.



20:9 Sex dagar skall du arbeta och förrätta alla dina sysslor;
20:10 men den sjunde dagen är HERRENS, din Guds, sabbat; då skall du ingen syssla förrätta, ej heller din son eller din dotter, ej heller din tjänare eller din tjänarinna eller din dragare, ej heller främlingen som är hos dig inom dina portar.


HJÄLP MIG HÅLLA BUDET ---ALLT FÖRMÅR JAG I DEN HELIGE ANDE SOM GER MIG KRAFT


2:38 Petrus svarade dem: "Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande.

20:11 Ty på sex dagar gjorde HERREN himmelen och jorden och havet och allt vad i dem är, men han vilade på sjunde dagen; därför har HERREN välsignat sabbatsdagen och helgat den.



2 mose 16:29 Se, HERREN har givit eder sabbaten; därför giver han eder på den sjätte dagen bröd för två dagar. Så stannen då hemma, var och en hos sig; ingen må gå hemifrån på den sjunde dagen

HJÄLP MIG HÅLLA BUDET ---ALLT FÖRMÅR JAG I DEN HELIGE ANDE SOM GER MIG KRAFT

2:38 Petrus svarade dem: "Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande.

Teofilus sa...

VARFÖR- I STILLHET LÄTTARE HÖRA HELIG ANDES RÖST I TANKARNA

MAN MÅSTE HA ETT RENT HJÄRTA FÖR ATT HÖRA HELIG ANDE

DET ÄR DÄRFÖR MAN DJUPT ÅNGRAR SIG FÖR ATT FÅ ETT RENT HJÄRTA


EFTERSOM DU GÖR DETTA PRIVAT SÅ

BEHÖVER INGEN FÅ VETA DINA SYNDER

ENDAST JESUS KRISTUS LYSSNAR PÅ

DIG OCH FÖRLÅTER DIG


DETTA ÄR EN FANTASTISK KÄNSLA

OCH DÄRFÖR ÄR DENNA SJÄLVHJÄLP

UTFORMAD FÖR DIG SOM PLÅGAS AV

DINA SYNDER

MEN INTE VET HUR BLI AV MED

OBEHAGSKÄNSLAN DU HAR INOM DIG

VAR ALLTID I LJUSET DÅ ÄR DU I

JESU KRISTI NÄRVARO

ALLT MÅSTE UPP I LJUSET OCH

FÖRSONAS OCH VIKTIGAST ATT FÖRLÅTA

SIG SJÄLV


GJORT ÄR GJORT DET ENDA ÄR ATT

LÄRA AV ERFARENHETEN


VISA SEDAN NÅD BARMHÄRTIGHET

GODHET O SANNING MOT ALLA DU MÖTER

MIN HÖGSTA LYCKA ÄR ATT DU FÅR MÅ

BRA OCH VERKLIGEN KÄNNA GUDS SONS

GODHET



jesaja 30:15 Ty så säger Herren, HERREN, Israels Helige: "Om i vänden om och ären stilla, skolen I bliva frälsta, genom stillhet och förtröstan varden I starka." Men i viljen icke.


ord 1:23 Vänden om och akten på min tillrättavisning; se, då skall jag låta min ande flöda för eder jag skall låta eder förnimma mina ord.

Teofilus sa...

20:12 Hedra din fader och din moder, för att du må länge leva i det land som HERREN, din Gud, vill giva dig.

1:23 Vänden om och akten på min tillrättavisning; se, då skall jag låta min ande flöda för eder jag skall låta eder förnimma mina ord.

HJÄLP MIG HÅLLA BUDET ---ALLT FÖRMÅR JAG I DEN HELIGE ANDE SOM GER MIG KRAFT

2:38 Petrus svarade dem: "Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande.



20:13 Du skall icke dräpa.

1:23 Vänden om och akten på min tillrättavisning; se, då skall jag låta min ande flöda för eder jag skall låta eder förnimma mina ord.

HJÄLP MIG HÅLLA BUDET ---ALLT FÖRMÅR JAG I DEN HELIGE ANDE SOM GER MIG KRAFT

2:38 Petrus svarade dem: "Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande.



20:14 Du skall icke begå äktenskapsbrott

1:23 Vänden om och akten på min tillrättavisning; se, då skall jag låta min ande flöda för eder jag skall låta eder förnimma mina ord.

HJÄLP MIG HÅLLA BUDET ---ALLT FÖRMÅR JAG I DEN HELIGE ANDE SOM GER MIG KRAFT

2:38 Petrus svarade dem: "Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande.



20:15 Du skall icke stjäla

1:23 Vänden om och akten på min tillrättavisning; se, då skall jag låta min ande flöda för eder jag skall låta eder förnimma mina ord.

HJÄLP MIG HÅLLA BUDET ---ALLT FÖRMÅR JAG I DEN HELIGE ANDE SOM GER MIG KRAFT


2:38 Petrus svarade dem: "Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande.


20:16 Du skall icke bära falskt vittnesbörd mot din nästa.

1:23 Vänden om och akten på min tillrättavisning; se, då skall jag låta min ande flöda för eder jag skall låta eder förnimma mina ord.

HJÄLP MIG HÅLLA BUDET ---ALLT FÖRMÅR JAG I DEN HELIGE ANDE SOM GER MIG KRAFT

2:38 Petrus svarade dem: "Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande.




20:17 Du skall icke hava begärelse till din nästas hus. Du skall icke hava begärelse till din nästas hustru, ej heller till hans tjänare eller hans tjänarinna, ej heller till hans oxe eller hans åsna, ej heller till något annat som tillhör din nästa.

1:23 Vänden om och akten på min tillrättavisning; se, då skall jag låta min ande flöda för eder jag skall låta eder förnimma mina ord.

HJÄLP MIG HÅLLA BUDET ---ALLT FÖRMÅR JAG I DEN HELIGE ANDE SOM GER MIG KRAFT


2:38 Petrus svarade dem: "Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande.




ser du mönstret